Sunday 3 March 2013

Teruskan berjuang WIRA NEGARA

Bismillahirrahmanirrahim .
Assalammualaikum sahabat-sahabat ana . Marilah kita semua berdoa agar WIRA2 NEGARA kita dan penduduk di sabah selamat dan berada dibawah lindungan Allah SWT . 2 WIRA NEGARA sudah gugur syahid di medan perang . Allahuakhbar. Semoga roh mereka dicucuri rahmat olehNya. Dengar berita seorang lagi WIRA NEGARA terkorban malam tadi . Ini menjadikan jumlah WIRA NEGARA yang telah gugur syahid  ialah 3 orang .  Allahuakhbar ! Sedih dan nak menangis dengar berita ini . :'( Jasamu dikenang wahai WIRA NEGARA .

Kepada WIRA2 NEGARA yang sedang berjuang, teruskan perjuangan mu mempertahankan negara tercinta ini ! Allah sentiasa bersama kamu semua in shaa Allah .  Kuatkan semangat juang kamu wahai WIRA NEGARA !

Sedih, sayu hati dan nak menangis hati ni mengenangkan nasib penduduk disabah dan WIRA2 yang sedang berjuang ! Semoga mereka semua selamat dan berani berjuang demi mempertahankan negara tercinta ini . Kita yang di sini sudah berasa takut dengan hanya mendengar berita-berita. Apatah lagi penduduk sabah disana yang duduk berhampiran dengan lahad datu ? Pasti mereka tidak lena tidur dek terkenangkan nasib mereka. Allahu akhbar. ! Mereka pasti lagi takut . Penduduk disabah dan para pejuang negara, Jangan takut ! In shaa Allah, Allah akan terus bersama kamu semua ! Kami disini mendoakan agar semuanya selamat dan moga kita berjaya dalam misi mempertahankan negara dari penceroboh !

"Ya Allah ya Tuhanku kau lindungilah mereka yang berjuang di Sabah tatkala kami sedang enak menjamu selera tidur lena dibuai mimpi sedangkan mereka mempertaruhkan nyawa untuk negara. Kau lindungilah mereka ya Allah . Kuatkanlah semangat juang mereka..."

" Ya Allah, selamatkanlah para pejuang kami dan penduduk disabah . Kau berikanlah kami kemenangan ya Allah . Permudahkan segala urusan mereka yang sedang berjuang mempertahankan negara tercinta ini . Semoga mereka semua berada dibawah lindungan Mu ya Allah . Engkau berikanlah mereka kekuatan untuk menghadapi penceroboh ya Allah . Mudah-mudahan tiada lagi nyawa pejuang kami yang terkorban . Selamatkanlah mereka ya Allah "  Aminn....

Kamu diwajibkan berperang (untuk menengtang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci ; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu , dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu . Dan (ingatlah), Allah jualah Yang Mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya " - (Al-Baqarah 2:216)



No comments:

Post a Comment